Svetski uspeh – domaća praksa

0

29/05/2009 –

Sandra Štajner, direktor korporativnih komunikacija kompanije Telenor

Telenor, jedan od vodećih svetskih provajdera komunikacionih usluga, trudi se da jača kvalitet usluga i poslovanja na lokalnom nivou, da doprinosi rastu i razvoju društva u kome posluje i da korisnicima pruža kreativna, inovativna i jednostavna rešenja. Da bi ostvario ciljeve, Telenor svoju poslovnu strategiju zasniva na kompanijskim vrednostima koje glase: Be respectful, Make it easy, Keep promises i Be inspiring. Znanje i tradiciju dugu 150 godina ova kompanija počela je da primenjuje u Srbiji pre više od dve godine. Kupovina ovdašnjeg mobilnog operatora i investicija koja je proglašena najvećom u jugoistočnoj Evropi obeležili su dolazak sedmog po veličini svetskog mobilnog operatora na tržište Srbije. Udruživanjem međunarodnog iskustva i lokalnih potencijala, Telenor je svojim korisnicima u Srbiji ponudio brojne nove usluge po svetskim standardima, potpuno novo iskustvo kupovine i izgled prodavnica i najveći izbor mobilnih telefona, što je doprinelo ukupnom razvoju usluga mobilnih komunikacija u Srbiji.

Prodornim marketinškim kampanjama, kompanija je od anonimnog operatora u rekordnom roku postala nosilac snažnog korporativnog brenda, sa jasnom vizijom da pomogne i olakša svojim korisnicima da komuniciraju, da na pravi način prenose poruke. Telenor svoju prenosi prepoznatljivim sloganom “Misli lepše, vidi dalje”, koji sadrži ideje inovativnosti i kreativnosti na kojima počivaju sve usluge ove kompanije.
Svoj vizuelni identitet u okviru kampanje Telenor predstavlja kombinacijom raznorodnih medija i preispitivanjem ustaljenih formata, a kompletna marketinška kampanja, od ideje do produkcije, kreirana je u Srbiji.

Korak napred

Telenor je postao pokretačka snaga u oblasti mobilne telefonije, a na sve veće zahteve tržišta telekomunikacija odgovarao uvek korakom napred u poslovanju i uslugama.

Ukupni prihod Telenora d.o.o. za 2007. godinu iznosio je više od 29 milijardi dinara, odnosno 365 miliona evra. Trend rasta prihoda i broja korisnika nastavio se i u 2008. godini. U trećem kvartalu 2008. godine Telenor d.o.o. ostvario je prihod od 8,45 milijardi dinara (100 miliona evra), odnosno za 7% više nego u istom periodu prošle godine. U Srbiji Telenor mrežu koristi 3,125 miliona korisnika.

Mreža i komunikacija

Otvaranjem Telenorovog operativnog centra unapređen je kvalitet komunikacije sa korisnicima. To je jedini centar u našoj zemlji koji kontroliše rad svih elemenata mreže i usluga, objedinjuje znanje stručnjaka za IT i GSM/3G i transportnu mrežu i omogućava potpunu operativnu kontrolu mreže i servisa iz jednog centra, brzo reagovanje i rešavanje problema. Investicija od dodatnih 15,3 miliona evra u novu opremu bio je odgovor na zahteve za daljim proširivanjem mreže na teritoriji cele Srbije.
Pokretanje novog kanala prodaje Telenor xpress doprinelo je da u svim većim gradovima u Srbiji na usluzi bude 25 mobilnih prodajnih timova na specijalno dizajniranim štandovima. Osnivanjem kompanije Telenor Direct sa distributerskim lancem Direct group dodatno je unapređena dostupnost Telenorovih usluga za korisnike širom zemlje.

Društvena odgovornost

Jedinstveni koncept društvene odgovornosti koji Telenor grupa primenjuje širom sveta nastavljen je i u Srbiji osnivanjem Telenor fondacije koja podržava mlade, njihovo obrazovanje i profesionalno usavršavanje, društveno ugrožene grupe i razvoj kulturne produkcije i tržišta umetnosti. Do sada je podržano više od 50 projekata koji nude delotvorna, održiva i razvojna rešenja, a koji su doprineli rešavanju teškoća sa kojima se suočava srpsko društvo.

Očuvanje životne sredine

Telenor je prva kompanija u Srbiji koja je pokrenula recikliranje mobilnih telefona. Kao dodatni podsticaj korisnicima da se uključe u ovu ekološku akciju bilo je i nagradno takmičenje za najduži mobilni telefon u Srbiji, čime se kompanija pridružila kampanji Srpskog udruženja za reciklažu “Očistimo Srbiju”. Prikupljeno je više od 70.000 starih mobilnih telefona, čime su Telenorovi korisnici pokazali visok nivo ekološke svesti.
Koliko je reciklaža važna za razvoj ekonomije, očuvanje životne sredine i održivost energetskih izvora podsetila je i Fondacija projektom ekoloških radionica “Deca i reciklaža”, u organizaciji Beogradskog ekološkog centra. Cilj je bio obrazovanje dece u oblasti reciklaže i održivog razvoja u svim predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama na teritoriji beogradske opštine Vračar.
Uspostavljanjem direktne saradnje sa organizacijom za zaštitu autorskih prava SOKOJ, Telenor je prvi mobilni operator koji je aktivno doprineo borbi protiv piraterije.
U konkurenciji 24 najveća svetska mobilna operatora, Telenor se, drugu godinu zaredom, našao na listi indeksa održivosti Dau Džons, koji rangira svetske kompanije na osnovu procene celokupnog finansijskog, društvenog i ekološkog učinka.

Interaktivne prodavnice

U poslednjih godinu dana Telenor je otvorio više od 40 prodavnica širom Srbije zasnovanih na konceptu interaktivne kupovine, u kojima korisnik može da se edukuje, zabavlja i proba sve što ga zanima od usluga, telefona i dodatne opreme. Interaktivna prodavnica omogućava posetiocima da pre kupovine isprobaju sve Telenorove usluge i telefone na jednom mestu uz pomoć obučenih prodavaca. Glavnom prodavnicom u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu napravljen je još jedan korak ka korisnicima, jer ona predstavlja krunu koncepta interaktivne kupovine i upečatljiv dizajnerski poduhvat.
Internet bez ograničenja

U Studentskom parku u Beogradu građani su prvi put u Srbiji, zahvaljujući Telenoru, imali besplatan pristup Internetu na otvorenom. Internet parkove dobili su i Novi Sad, Kragujevac, Kraljevo i Niš.

Nadovezujući se na veliki uspeh inicijative besplatnih Internet parkova, Telenor je ponudio građanima da probaju i koriste Telenor Internet potpuno besplatno u periodu od 30 dana. Svetski trend “Probaj, pa kupi” omogućio je građanima da kod kuće testiraju brzinu i konekciju Interneta na kućnom ili laptop računaru i odluče da li žele da nastave da koriste ovu uslugu.

Telenorov olimpijski duh

Olimpijska 2008. godina predstavljala je velik izazov i za Telenor, kao generalnog sponzora Olimpijskog tima Srbije i Olimpijskog komiteta Srbije. Telenor je time postao i zvanični telekomunikacioni provajder nacionalnog olimpijskog tima.
Osim tima, Telenor je finansijski pomogao i pripreme za Igre osmoro istaknutih sportista u pojedinačnim sportovima.

Misli lepše, vidi dalje

Telenor doprinosi jačanju i rastu telekomunikacionog tržišta u Srbiji, stavljajući ga na nivo razvijenih zemalja u svetu. Dolaskom na srpsko tržište imao je značajnu ulogu u privlačenju dodatnih stranih investicija u zemlju i u uvođenju mreža komunikacije u nedovoljno razvijena ruralna područja, povećavajući potencijalnu ekonomsku aktivnost u njima.

Kompletan tekst možete pročitati ovde

Share.

Leave A Reply