ICT iz perspektive Ericssona

0

29/05/2009 –

Bo Andersson, predsednik kompanije Ericsson u Srbiji

Oblast informacionih i telekomunikacionih tehnologija (ICT) je glavni pokretač produktivnosti i razvoja u današnjoj sve složenijoj svetskoj ekonomiji. Glavne odlike ICT tržišta danas su: sve veća očekivanja u pogledu poslovne uspešnosti, visok kvalitet proizvoda i inovacije. Ovaj sektor mora da bude sposoban da se suočava sa konstantnim promenama da bi obezbedio održiv ekosistem koji može da ispuni ova očekivanja. ICT sektor trenutno se suočava sa tehnološkom revolucijom. U velikom broju evropskih zemalja broj mobilnih pretplatnika danas prevazilazi broj pretplatnika usluge fiksne telefonije. Internet tehnologije, kao što su VoIP i SIP, omogućavaju da se kombinuju usluge tradicionalne telefonije i prenosa podataka putem interneta. Nove tehnologije bežičnog pristupa istovremeno se takmiče i dopunjavaju sa uslugama koje pružaju moderne mreže mobilne telefonije.

O korporaciji Ericsson

Ericsson je nastao davne 1876. godine. Sedište kompanije nalazi se u glavnom gradu Švedske – Stokholmu. Ericssonove lokalne kompanije posluju u 175 zemalja širom sveta i zahvaljujući tome ova kompanija ima razvijenu globalnu mrežu ICT stručnjaka posvećenih inovacijama. Korporacija je prvenstveno usmerena ka oblasti mobilne infrastrukture i postavljanju standarda u oblasti mobilnih komunikacija.
Kompanija ulaže ogromna sredstva u istraživanje i razvoj i aktivno promoviše otvorene standarde i sisteme, imajući dugogodišnje iskustvo u kreiranju inovacija, kao i liderstvo u tehnologijama nove generacije, a u cilju efikasnijih i kvalitetnijih komunikacija. Zbog toga kompanija ima najveća ulaganja u istraživanje i razvoj u svom sektoru kako bi zadržala tržišni uspeh i održiv razvoj. Ericssonova stalna posvećenost tehnološkom liderstvu odražava se i kroz činjenicu da ova kompanija ima jedan od najobimnijih portfolija proizvoda intelektualne svojine u ovoj industriji, sa više od 23.000 patenata. Ericsson je posvećen otvorenim standardima i već godinama kroz sve generacije mobilne tehnologije važi za snažnog pokretača na najvažnijim forumima za standardizaciju.

Ericsson u Srbiji

Ericsson je 1996. godine otvorio predstavništvo u Beogradu u cilju unapređenja saradnje i podrške izgradnji telekomunikacione mreže u tadašnjoj Jugoslaviji. Dve godine kasnije osnovana je lokalna kompanija Ericsson d.o.o, u kojoj Ericsson ima 100% vlasništva. Tokom narednih godina Ericsson d.o.o. je u velikoj meri doprineo modernizaciji telekomunikacija u Srbiji kroz isporuku, implementaciju i održavanje mobilnih i fiksnih mreža najnovije tehnologije, kao i kroz finansiranje svih ugovora sa fiksnim i mobilnim operaterima u Srbiji.
Ericsson d.o.o. Beograd danas je najznačajniji dobavljač telekomunikacione opreme i usluga za operatere u Srbiji. Lokalna kompanija, koja zapošljava više od sto stručnjaka, ima za cilj da bude vodeći poslodavac i “odgovoran građanin” Srbije.

Budući status

Glavna karakteristika budućeg tržišta telekomunikacija u Srbiji verovatno će biti razvoj interneta, posebno mobilnog interneta. Usluge fiksne mreže razviće se kad se izvrši digitalizacija, a VoIP će biti od jedan od ponuđenih usluga. Među uslugama će se naći i tehnologije kao što su Wimax i CDMA. Na polju transportnih mreža doći će do veće primene mreža zasnovanih na optičkim vlaknima, što će dovesti do pojave operatora koji će svoje kapacitete davati u zakup različitim korisnicima. Najveći problem biće u tome što će operateri morati da smanje operativne troškove, kako bi ostvarili zadovoljavajući prihod.

Planovi na lokalnim tržištima

Očekujemo porast širokopojasnih servisa, s tim što će se fiksne širokopojasne usluge naći pred izazovom mobilnih širokopojasnih tehnologija koje imaju najviše šansi za ubrzan rast.
U Srbiji još nije došlo do velikog širenja internet usluga, pa bi zbog umerenog razvoja fiksnih usluga moglo da dođe do naglog porasta mobilnih širokopojasnih usluga. Mi u toj oblasti vidimo veliki izazov i radimo na tome da postanemo glavni snabdevač na ovom polju.

3G sa HSPA ne pokriva celu zemlju. Ukoliko se mobilna širokopojasna tehnologija pokaže uspešnom, biće neophodno da se nastavi sa daljim širenjem 3G sa HSPA. Nešto kasnije će i nova mobilna tehnologija LTE (Long Term Evolution) biti uvedena u Srbiji, kao i u mnogim zapadnoevropskim zemljama.
Kad operateri budu spremni da uvedu rešenje za konvergenciju fiksne i mobilne mreže kao deo sveobuhvatne evolucije, počeće da se koriste ekonomski isplativiji telekomunikacioni sistemi koji mogu da podrže nove i zanimljive multimedijalne usluge. Konvergencija fiksnih i mobilnih mreža zahteva funkcije kao što je IMS (IP multimedijalni sistem). Objedinjena naplata (Convergent Charging) je oblast na koju se danas fokusiraju svi operateri.
Platforme za multimedijalne servise, u kombinaciji sa hosting uslugama u Srbiji, predstavljaju oblast u kojoj Ericsson očekuje veliki rast u godinama koje dolaze.

Prioriteti u bliskoj budućnosti

Ericsson će se svakako koncentrisati na razvoj prethodno navedenog, uz izuzetak CDMA tehnologije od koje smo odustali pre nekoliko godina. Od pre četiri godine, naš celokupan razvoj fokusiran je na opšti svetski standard WCMDA (3G) i njegovu evoluciju u vidu LTE tehnologije.
Modernizacija fiksne telefonije ka konvergentnim mrežama zasnovanim na IP tehnologiji predstavlja još jednu oblast u kojoj smo među prvima u svetu i u narednom periodu potrudićemo se da i na tom polju u Srbiji budemo prisutniji nego što smo danas.

Što se tiče oblasti koje nisu u vezi sa tehnologijom, koncentrisaćemo se na ono što zovemo Managed Services (Usluge održavanja), što podrazumeva upravljanje i rukovođenje svakodnevnim radom mreže datog operatera. Isto tako bavićemo se aplikacijama i omogućavanjem hosting usluga, kao i obezbeđivanjem pokrivenosti i kapaciteta mreže kad i gde je to potrebno.

Još jedna oblast na koju ćemo usredsrediti pažnju je poslovni konsalting. Kao svetski lider u telekomunikacijama, Ericsson poseduje bogato iskustvo i znanje u raznovrsnim oblastima. Želimo da podelimo to znanje sa operaterima i zvaničnim institucijama kako bismo ojačali konkurentnost našeg kupca u svakoj fazi upravljanja životnim ciklusom sistema. U mogućnosti smo da delujemo kao savetnik, pokretač, partner za diskusiju, stručnjak i specijalista sa znanjem u različitim oblastima konsaltinga, kao što su poslovni razvoj, poslovni procesi, razvoj mreže, razvoj stručnosti i efikasnost.

Kompletan tekst možete pročitati ovde

Share.

Leave A Reply