Društveno računarstvo: Mogućnosti novih alata

0

Društveni mediji su doživeli eksplozivan rast. Istraživanje Business Review Analytic Servicesa, koje je obuhvatilo 2.100 organizacija, je pokazalo da 58% njih koristi društvene medije, a da je dodanih 21% spremno da lansira inicijative vezane za društvene medije u svakodnevnom poslovanju. Ipak, mnogi napori su još uvek u eksperimentaloj fazi, a samo 12% organizacija opisuje sebe kao efektivne korisnike društvenih medija.

Društveno vođeni procesi ruše tradicionalni pristup poslovanju. Društvene tehnologije dopuštaju ljudima da se povezuju, da budu u interakciji brzinom i jednostavnošću bez presedana. Pa ipak, postoji konfuzija oko vrednosti koju društvene tehnologije pružaju. Zdravorazumski poslovni i IT rukovodioci ne dopuštaju sebi da gledaju sa strane na sadržaj koji se generiše na ovaj način. Oni postaju mudriji vezano za ozbiljno istraživanje i moguću eksploataciju ovih alata. Mogućnosti koje im stoje na raspolaganju obećavaju dinamiku veza.

Četiri glavna trenda 

Društvene mreže postaju “zarazne” i očekuje se da će do kraja ove godine na njima biti oko milijardu korisnika. Preduzeća će morati da se pozabave rudarenjem podataka kako bi otkrili informacije i obaveštenja unapred. Entuzijazam korisnika bi trebalo kanalisati da pokrene procese u oblastima kao što su inovacija, generisanje potražnje, marketing, distribucija i korisnička usluga.

Prodavci poslovnih aplikacija su integrisani u društvene tokove i njihove aplikacije su granična linija između transakcionih alata i društvenog okruženja. Bolje rečeno – ta granica se polagano gubi.

Broj ljudi na društvenim mrežama je sve veći (preko 800 miliona samo na Fecebooku),  pa ova oblast prerasta u nove društvene alate podržane Internetom. Svedoci smo milijardu tvitova i članova na društvenim sajtovima, kao i milionskih poseta na YouTubeu. Akumulacija ove konverzacije, komentari, ocene i rangiranje već je definisno kao “društveno obaveštavanje”…

Sa druge strane, eksponencijalni rast u društvenim medijima, od blogova, Facebooka i Twittera do LinkedIna i Youtubea, nudi organizacijama šansu da se pristupi razgovorima sa milionima korisnika u svetu svaki dan…

Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.

Share.

Leave A Reply