Big Data: Problemi i mogućnosti

0

Big Data, nagomilane kolekcije podataka koje su toliko velike i složene da je njima sve teže upravljati, postale su realnost i problem sa kojim će IT odeljenja morati da se bave sada i u budućnosti. Po procenama Gartnera, ove godine će tržište podataka dostići 106 milijardi, a prema nedavnom istraživanju CompTIA, neprofitnog udruženja za unapređenje globalnih interesa IT profesionalaca i kompanija, mnoga preduzeća se već teško bore sa obiljem svoje rastuće informacione aktive. Pa da pogledamo šta generiše ovaj trend…

Prema rezultatima pomenutog istraživanja, u kojem je učestvovalo ukupno 435 rukovodilaca iz američkih IT firmi, ovakvoj situaciji kumuje još uvek ogroman obim saobraćaja epošte, e dokumenata, alata za analitiku kupaca i multimedijalni sadržaji. Značajan doprinos daje joj takođe i rastući novi trend u informatici nazvan BYOD (Bring Your Own Device  donesi svoj sopstveni uređaj), koji podrazumeva korišćenje vlastitih uređaja na poslu. Međutim, iznenađujuće je otkriće da bez obzira na očiglednost ovog potencijalnog problema, vrlo malo rukovodilaca je upoznato sa pojmom Big Data. Tako je samo jedna četvrtina opštih rukovodilaca upoznata sa konceptom Big Data, u poređenju sa 44 % IT rukovodilaca. Zato je zaključak analitičara da je sada pravo vreme za izvršne direktore i druge IT menadžere da se probude i ubrzaju osmišljavanje praktičnih, skalabilnih rešenja.

“Ne treba svakom biznisu da ima veliku strategiju kad je u pitanju povećanje podataka”, kaže Tim Herbert, potpredsednik istraživanja u CompTIA, “ali skoro svaki biznis će morati da efikasno agregira, skladišti, upravlja i analizira podatke sa kojima raspolaže, i to bez obzira na njihov obim, raznovrsnost i brzinu sakupljanja.”

Tekst u celosti možete da pročitate u virtuelnom izdanju časopisa.

 

Share.

Leave A Reply